Nowe zasady zgłaszania ofert pracy od 1 czerwca 2025 r. – start platformy ePraca
Powiatowy Urząd Pracy w Siemianowicach Śląskich informuje, że z dniem 1 czerwca 2025 r. wejdą w życie nowe regulacje dotyczące zgłaszania ofert pracy przez pracodawców. Zmiany te wynikają z ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 r. poz. 620).
Zgodnie z nowymi przepisami wszystkie oferty pracy będą upowszechniane za pośrednictwem nowej ogólnopolskiej bazy ofert pracy – ePraca, która zastąpi dotychczasową Centralną Bazę Ofert Pracy. Pracodawcy będą zobowiązani do zgłaszania ofert pracy do powiatowych urzędów pracy zgodnie z określonymi w ustawie zasadami.
Celem wprowadzenia platformy ePraca jest ujednolicenie i usprawnienie procesu publikacji ofert zatrudnienia oraz zwiększenie ich dostępności dla osób poszukujących pracy.
W związku z powyższymi zmianami oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają:
1) organy władzy publicznej;
2) organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
3) podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
4) podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
5) podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Zachęcamy do zgłaszania ofert pracy za pośrednictwem portalu praca.gov.pl:
https://www.praca.gov.pl/eurzad/uslugi-elektroniczne/kreator-wnioskow/PSZ-ZOPP